Makeup heaven

Jag älskar smink. Det är nog min stora passion i livet, att exprimentera med olika färger, nyanser och glitter. Mixa och matcha, inget kan bli fel egentligen för alla har sin egen smak. Vissa gillar den diskreta looken som gör att man knappt märker att de är sminkade, andra gillar extrema looker som markerar ögon, läppar och ger en lite wow-känsla. VIssa gillar något däremellan. Som sagt, inget är fel.

Själv gillar jag färglada färger och glitter. Mina favoritfärger är åt det bruna hållet; bronze, guld och lite orange. Jag har ju blå/gröna ögon och just bruna färger förstärker blå ögon och gör att de verkligen lyser. Tänk en bronze-färgad ögonskugga, svart eyeliner längs övre fransraden och lösögonfransar målade med en nattsvart mascara. Så jävla snyggt!


Jag startar den här bloggen för min egen del, och för de som har samma passion för smink som jag har. Det som är roligt med att blogga är att man i framtiden kan bläddra tillbaka och se vilka sminktrender det var de tidigare åren.

Enough said about that! Nu ska jag kolla de senaste sminktrenderna och försöka mig på en fulländad makeup till jobbet. (ja jag vet man behöver inte vara fabolous när man sitter i kassan på ica, men jag vill alltid se fräsch ut!)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0