Everyday is a bad hairday. Or is it?

My answer is no! Jag ska berätta om min hårhistoria!

När jag gick i 8an så var det väldigt väldigt utseende fixerat i min klass! Efter gymnastiken så stod tjejerna i omklädningsrummen och rakade benen, plattade/lockade håret, sminkade sig, noppade ögonbryn BLA BLA. Nej, jag skojar inte. Det var exakt så. I varje fall så fick dehär tjejerna mig att testa en plattång för första gången och resultatet blev helt otroligt snyggt tyckte jag! Mina egna lockar dög inte längre och jag köpte genast en plattång. BIG mistake! Jag plattade mitt hår VARJE dag UTAN värmeskydd.

På skolavslutningen i 9an så hade jag långt hår, men det var inte vackert! Det såg ungefär ut som att jag hade hängt upp extensions som var gjorda av hö! Mitt hår var dött och mådde verkligen inte bra. Under sommarlovet klippte jag mitt hår till axlarna, det var jag så illa tvungen till att göra. Jag grät, skämdes och saknade mitt långa hår. Men nu, 3 år senare så är jag glad över att jag gjorde det. Nu har jag precis lika långt hår som i 9an, men det är välmående och friskt!

Jag tog helt enkelt tag i saken och klippte mig flera gånger om året. Nu på senare tid så går jag inte särskilt ofta till frisören. Jag brukar klippa mig själv och det fungerar alldeles utmärkt. Jag använder "AUSSIE Take the Heat" -inpackning och låter det sitta i håret så länge jag bara kan. Över natten i en badmössa är det allra bästa! Sedan kramar jag in marockansk olja i mitt hår och plattar det max en gång i veckan.

Mitt tips? Lär dig att älska det du har! En annan bra sak att tänka på är; ju längre hår man har, desto mer skötsel behöver det! Så om man är en tjej som inte har tid till att göra inpackningar och ta hand om sitt hår, så är kanske en kort frisyr bättre?


Mina favoritprodukter!





Kram ♥

Kommentarer
Postat av: Shanelle

Hej! Använder samma inpackning som du, så jag tänkte bara fråga angående det du skrev, tvättar du inte ur det ur håret innan du gör någonting med håret? :)

2012-03-02 @ 17:36:03
URL: http://shanormark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0